Južna trasa

Izpostavljeno:

Vinje - Zg. Javoršica

Izlet začnemo izpred bazena v Domžalah (Športni park Domžale). Najprej se peljemo do Bišč, prečkamo Kamniško Bistrico in se preko avtoceste podamo proti središču Ihana, nato do Goričice, kjer zavijemo desno proti Goropečam. Tu se pričenja najtežji del poti, ki jo sprva olajšuje asfaltirana cesta (možen vzpon do cerkve na Sv. Miklavž).
Vseskozi se držimo zgornjih cest, ki nas vodijo skozi vasi Goropeče, Klemen, Vinje, Dolina, Osredke. Od zadnje kmetije na Osredkah je potrebno kolo kratek čas na nekaterih mestih potiskati, saj so le redki kolesarji kos težkemu vzponu. Ob koncu vasi zavijemo levo na peš pot, ki nas pripelje do Konfina, nekdanjega mejnega znamenja, od koder lahko peš ali s kolesom - najbolj pripravljeni, osvojijo vrh Murovice 743 m. Če se ne odločite za osvojitev vrha, se peljete po gozdni poti, ki vas pripelje do znamenja, pri katerem se obrnemo desno proti Zgornji Javoršici. Od tu dalje smo nagrajeni s spustom po asfaltirani cesti skozi vasi, ki že s svojimi imeni zgovorno opisujejo naravne značilnosti kolesarske poti: Zgornja in Spodnja Javoršica, Vrhpolje. Valovita pot nato vodi mimo Kokošenj in Studenca, po rahlem vzponu do Račnega vrha in nato mimo Krumperka in ihanskih skakalnic do Zaboršta. Od tu je preko avtoceste do cilja v Športnem parku Domžale le nekaj minut.

Tehnični opis poti
Pot je v večji meri asfaltirana. Do prvega vzpona ni zahtevna, težji je vzpon v skupni dolžini 3 km, ki mu sledi razgibana pot do najtežjega vzpona, od koder se pot spet spusti v dolino. Čaka nas kombinirana asfaltno - makadamska pot do cilja, po izbiri tudi osvojitev 743 m visokega vrha.

Naravne in kulturne znamenitosti ob poti - počivališča
cerkvi Tabor nad Ihanom in sv. Miklavž, Konfin, vrh Murovice, grad Tuštanj, Poletno gledališče Studenec, grad Krumperk, Železna jama, Jamarski dom na Gorjuši - muzejske zbirke.

Vstopnina
Srednje težka
Sorodne vsebine
Ste vedeli
… da je dimnik na parkirišču nakupovalnega središča Mercator zadnja materialna sled za največjo slamnikarsko tovarno v Domžalah?